REC0010657 |
Experiències matemàtiques amb enfocament globalitzat |
2017-2018 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
19/2/2018 - 30/4/2018 (40 hores) de 16:00h a 20:00h |
|
MUS Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA) |
|
Ctra, de l'Hospitalet, s/n (Palau Mercader) (Cornellà de Llobregat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Museu de Matemàtiques de Catalunya
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2017 - 19/02/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Descripció i calendari de de les sessions:
- 19 febrer: Actituds de l’educador, imatge, planificació, decàlegs i codis d’estil. Condicions d’ús del material manipulable en exposicions. Aspectes generals de divulgació. Aspectes de suport escolar, criteris per intervenir sense interferir...
Treball entorn als mòduls de geometria (1a part)
26 de febrer:Dinamització de tallers (1a part).Treball entorn als mòduls de geometria (2a part).
5 de març:Dinamització de tallers (2a part).Treball entorn als mòduls d’aritmètica.
12 de març: Adaptació del discurs expositiu i dels materials a perfils diversos de visitants, amb especial atenció a les visites escolars de les primeres etapes educatives. Exposicions itinerants i intervencions públiques de difusió matemàtica.
Treball entorn als mòduls d’estadística i de probabilitat.
´19 de març: Posada en comú dels treballs personals realitzats de manera no presencial.
Del 3 al 30 d'abril cada participant durà a terme les 12 hores de pràctiques que es componen de tres blocs: guiatge per l’espai expositiu, dinamització de tallers, aspectes d’organització interna del servei de monitoratge.
Alguns formadors tindran entre les seves comeses la tutorització de les pràctiques.
Les 8 hores de treball no presencial tindrà diferents enfocaments: anàlisi d’un conjunt de mòdul concrets, organització d’itineraris, aspectes de documentació, disseny d’informació textual o icònica, divulgació ...
|
| |
Objectius |
•Contribuir a la formació d’educadors en experiències matemàtiques que puguin desenvolupar la seva tasca en el marc del Museu de Matemàtiques de Catalunya i també el les diferents etapes de l’educació formal.
•Fer possible una mediació de qualitat entre l’exposició i la persona que la visita, adaptant el missatge i intervenint sense interferir la necessària experiència personal.
•Analitzar des del punt de vista comunicatiu mòduls i tallers.
|
| |
Continguts |
•Experiències matemàtiques.
•Exposicions i altres accions públiques de divulgació: planificació, realització i avaluació.
•Anàlisi de mòduls i tallers.
•Intervenció constructiva en “el diàleg” que es produeix entre visitants i mòduls.
•Dinamització de tallers.
•Elaboració de materials i activitats per a l’aula
|
| |
Observacions |
Es disposarà d’un campus virtual per tal de donar suport al seguiment del curs. S’hi penjaran els documents associats a les diferents sessions i es desenvoluparan per compartir propostes o debats.
|
| |
Avaluació |
Un cop realitzat el curs s’avaluarà en dues fases:
Fase 1: Percepció en finalitzar el curs. Es recollirà a partir d’enquestes als assistents i a l’equip de professorat.
Fase 2: Avaluació diferida de l’impacte sobre el sistema de guiatge per als nostres espais expositius i de dinamització de tallers.
|
| |
Requisits de certificació |
L’avaluació de la tasca de les persones que participin en el curs es farà tenint en compte quatre aspectes:
• Assistència: el curs tan sols se certificarà si s’hi ha assistit a un mínim del 80% de les sessions.
• Aprofitament: intervencions al llarg de les sessions i en el campus virtual.
• Pràctiques: avaluades pels tutors de pràctiques seguint un sistema d’indicadors comú.
• Treball no presencial: avaluat a través d’un treball final i de la seva presentació a la sessió final.
|
| |
Persones destinatàries |
Qualsevol persona interessada en la formació matemàtica fora de l’aula i disposada a fer de monitor si s’escau.
|
| |
E-mail |
pfornals@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
19/02/2018 |
1600 |
2000 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
dilluns |
30/04/2018 |
- |
- |
|
| |